Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. deathmetalverses
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. deathmetalverses
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
Постинг
29.03.2014 13:19 -
В статията от линка на Адмирала се твърди
Много сполучлива хипотеза Jokoboy, само дето ме е яд, че не ми хрумна на мен като доказателство за убеждението ми, че Симеон не се е отказал от Отвъддунавска България заради Константинопол.
Инертността в убежденията е трудно, но не невъзможно за преодоляване препятствие стоящо пред всеки реформатор. От линка даден от Адмирала се вижда, че консервативния Ахтум, накрая все пак е приел християнството през 1002г. Излиза, че не е било невъзможно, а въпрос на време. Нещастието което застига България, най-вече е военната неумелост на Петър. Той е бил доста набожен човек и със сигурност е полагал грижи да продължи делото на баща си и дядо си. Петър също добре е разбирал, че вярата е "оръжие в борбата за оцеляване", както се е изразил съвсем по дарвинистки, изхождайки от еволюционната теория, векове по-късно (през 1869г.), в труда си :"Теорията на Дарвин и нейното становище спрямо морала и религията", някой си Густав Йегер (германски зоолог, медик и богослов). Исторически християнството се е оказало много по-силно такова "оръжие" от всички видове езичества!
В статията от линка на Адмирала се твърди: " Християнизацията на бившите области (воеводства) на Отвъддунавска България, постепенно завзети от маджарите, протича главно около 950-1050 г. Главна роля в този процес играят българската архиепископия в град Срем, както и Солунската архиепископия."; Това означава, че Петър е продължил да действа в това направление, при това без да се отвлича с войни на Юг. Това което не му е достигало, са военните способности на Симеон, чрез които да защити делото си, докато още не достигнало целта си- превръщането му в надеждно и могъщо "оръжие", от разни езичници, като маджарите или руснаците.
Маджарите приемат християнството чак през 1001г. Първоначално и те се сблъскват със същите трудности като Борис и Симеон. Тъста на Гаврил Радомир, Геза Унгарски отчасти напомня за нашия Борис. Синът му Ищван избива доста свои роднини и висши маджарски аристократи, за да наложи християнството. Може би единствената значима разлика е била, че при тях владетелите повече са се доверили на вносни свещенослужители и пр. необходими кадри, отколкото нашите владетели. Вероятно част от недоверието на Борис и Симеон кореспондира с същата хипотеза- недоверие всред българите езичници към кръвните врагове на България от гръцки произход. Доколкото такова недоверие е съществувало и в Унгария, спрямо германците, без да съм специалист по въпроса подозирам, че Ищван е бил доста по-свиреп касапин за своите сънародници и роднини, отколкото Борис!
http://kavkazka.net
http://kavkazka.net
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене